vrijdag 27 januari 2017

De TrippTrapp-transformatie (part 1)

Ik zag al eerder mensen op pinterest of blogs hun eigen hoesje maken voor een tripptrapp stoel van Stokke. Leuk vond ik dat! Er bestaan van Stokke zelf veel overtrekjes voor deze stoelen, maar je eigen stof kiezen en zelf maken is toch nog zo plezant hé! (en goedkoper)
Ik vond een tutorial bij An van Jace did it en nam het patroon over. Ik ging voor een gender-neutrale kinder stof met olifantjes. Aja want nu zijn hier zowel meisjes als jongens vertegenwoordigd hé!

Het is best simpel om te maken en het gaat snel. Precies zoals ik het graag heb! Even opletten dat de olifantjes de juiste kant op kijken en niet op hun kop staan... jaja belangrijk! Ik gebruikte ook 2 laagjes fleece in plaats van 1 want ze moeten wel lekker zacht zitten, toch? 




Onderaan hangt het dus vast met een flap van voor en een flap langs achter, het past per-fect!! Nog een labeltje eraan en klaar. Nu nog een rugleuning maken, dat zal het vervolg zijn, maar mijn olifantjes stof daar zal ik niet meer genoeg van hebben. Ik kreeg al de tip van een vriendin om een effen stofje te nemen en enkele olifantjes op te appliqueren of te flocken. Ik twijfel nog... 
wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen