donderdag 12 januari 2017

Eerste dag crèche!

Mijn eerste werkdag is al van dinsdag geleden en gelukkig viel die niet samen met Thomas zijn eerste crèche-dag, want dat zou misschien moeilijker geweest zijn. Twee routines tesamen hervatten...
Nee, ik was er alweer ingerold en dan vandaag mocht Thomas voor het eerst naar 'de kindjes' gaan! Ik had zijn tas gisteren al klaar gemaakt, maar moest toch vanmorgen nog enkele spullen bij steken.... tuutje, reserve kledij, extra melkpoeder enz. Wat heeft een baby toch veel gerief nodig! Daarom hebben wij die enorme verzorgingstas juist ja!
Ik heb mezelf klaar gemaakt, onze tassen gemaakt en weggestoken in de auto voor ik hem ben gaan wakker maken. Dan nog kon ik het maar zeer moeilijk over mijn hart krijgen. Hij was rond 6u45 wakker geworden voor zijn fles en was dan weer in slaap gevallen in ons grote bed. Hij lag daar zo vredig met zijn beertje, en was helemaal nog niet van plan om wakker te worden. 
De meisjes waren al lang op school, Nicolas had ze gebracht en al de rest was klaar, dus MOEST ik Thomas wel wakker maken. Ik haalde hem uit het warme bed, maar hij trok geen oog open.
Ik legde hem op de commode om aan te kleden, en hij trok geen oog open.
Ik deed zijn pyjama af en ververste hem en nog steeds trok hij geen oog open!
Pas toen ik zijn trui over zijn hoofd trok, deed hij eens zijn oogjes open en keek hij verwonderd van 'waarom moet ik nu al opstaan???'


Dan bleef hij gelukkig wel wakker, ja, vanaf nu zal hij dat nieuwe schema toch een beetje gewend moeten worden. We gingen naar de creche waar een welkomstbriefje voor ons klaar hing. Dat is altijd leuk. Toevallig net de start van een nieuw klasje, een nieuw plekje voor de hele kleintjes. 
 Ik had er geen problemen mee om hem achter te laten, gelukkig, ik ben het al gewend van de anderen.
Ondertussen zal Thomas wel al weer liggen tukken, de slaap inhalen die mama van hem gestolen heeft vanmorgen. Dan flesje, spelen, kijken naar de kindjes en weer slapen! Nog een flesje en hup de dag zit er alweer op en ik kan hem gaan ophalen. De tijd gaat snel!
Alweer een mijlpaal in zijn leventje.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen