donderdag 19 januari 2017

Januari 2017 is en blijft baby-maand!

Ik vertelde er hier al over... baby's en nog eens baby's in januari 2017. Zo zijn er deze week weer 2 baby'tjes bij gekomen, deze keer in de familie kring. Oliver en Guillaume, 2 ferme jongetjes. 
Eerder waren er al 4 baby's geboren in onze vrienden kring. Wat ontzettend leuk!! Op baby bezoek gaan vinden we fijn, en de kinderen doen dat ook graag. Waarom zijn alle kinderen toch zo zot van baby's? :) Ook Daphne en Adeline zijn erdoor gefascineerd. 
Bovendien kan ik op tijd en stond een zelfgemaakt baby pakje afgeven, kleine baby naai projectjes zijn super tof voor een beginner zoals ik. Wanneer ga je trouwens over van 'beginner' naar 'heeft naai-ervaring'?? In elk geval voelde ik me tijdens de workshop van vorige week nog een echte beginner, dus ik blijf me voorlopig scharen onder die noemer, heb ik een makkelijk excuus voor eventuele foutjes. 

Ik had me eerlijk gezegd aan meer meisjes verwacht... Al die jongetjes had ik niet ingepland, ik heb dan ook niks gemaakt voor kleine baby jongens, ik zal eens in de stoffenvoorraad moeten kijken of ik nog iets voor Oliver en Guillaume kan maken. Guillaume is Nicolas zijn petekind dus het moet wel iets leuks worden.
Gisteren kreeg ik mijn eigen naaimachine terug, ein-de-lijk! 
Ik maakte een snel-klaar broekje voor Thomas uit een batman stofje dat ik kochtte toen ik zwanger was. Geen patroon, gewoon een ander broekje over getekend dat ik had liggen van hem. Hij heeft  een truitje van Batman dat er ideaal bij past!






Toen maakte ik ook nog een sjaaltje/kwijl doekje voor erbij. Ik heb nog wat van de stof over, ik zou nog wel een body'tje of zo kunnen maken ervan...
Ik koos voor zwarte boordstof en maakte die op de makkelijke manier vast! Geen biezekes, geen tweeling naald, gewoon easy peasy, ik wilde het snel en ik wilde het af op 1 avond.
Dat is gelukt en vandaag heeft hij zijn outfit al aan in de crèche. Sjaaltje is ook wel handig voor als hij buiten is in deze koude. De achterkant is warme fleece!

Mensen die mij kennen weten dat ik wel voor wat SF te vinden ben en ik ben ook fan van Marvel! Super tof dat ik nu een zoontje heb die ik volop kan onderdompelen in Batman/Flash/Hulk/Green Lantern/X-men/Star Wars enz! - kinderkledij!
I love it & I love it even more ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen