vrijdag 13 januari 2017

Januari = baby maand

De januari-babyboom is volop in gang! Ik had het er al eerder over en ik overdreef niet. Na Fleur en Jarno, verwelkomen we deze week Ade en Marcel. 
Ik gebruikte voor Marcel een combinatie van muntgroen en oranje. Dit op basis van een muntgroen stofke met vosjes dat ik nog liggen had en al eeuwen eens wilde gebruiken. Ik heb er wel niet veel van, het moet ergens een couponneke geweest zijn (een restje) en ik weet ook begot niet meer waar ik het ooit kocht. Het is zelfs nog geen halve meter, maar kom wel genoeg voor kleine baby presentjes! 



Dat is Thomas in de badcape en niet Marcel :) Hij mocht eens mijn foto model zijn :) 
De badstof komt van de Stoffenkamer en het idee kreeg ik door een een baby cadeau dat ik een tijdje terug kreeg bij de geboorte van Thomas. Ik denk nu dat ik dit nog niet heb laten zien op mn blog?! Ik kreeg een gepersonaliseerde badcape, slab, kwijldoekje en een leuke doos voor erbij. Heel tof!! 
De cape en de slab zijn badstof met een biais er rond. Na even te kijken dacht ik 'dat is wel simpel, dat kan ik ook!' En zo is het idee gegroeid na nog wat rond zoeken online voor wat tips/ afmetingen/ werkbeschrijving besloot ik dan zelf badstof aan te schaffen en het eens te testen. Een schot in de roos!



Ondanks dat badstof immens rafelt, is het heel vlot gegaan om mee te werken en er zullen dus zeker nog meer dingetjes volgen in badstof. Het lettertype van het geboortekaartje overnemen zou ik in theorie ook moeten kunnen met mijn ScanNcut snijmachine, maar ik zou daar eerst ook eens een workshop voor moeten volgen. Ik weet nog niet helemaal goed hoe de software werkt.
Ik volgde gisteren wel een workshop tricot naaien met de overlock (ook bij de Stoffenkamer) en het resultaat hiervan volgt binnenkort! Het patroon van de slabben met de biais knooplinten komt ook van deze workshop, simpel, handig en praktisch! Dat van Jarno maakte ik ook naar dit patroon. Voor Ade volgt zeker ook wel nog iets... Stay tuned!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen