maandag 9 januari 2017

Laatste dag zwangerschapsverlof

 Maandag 9 januari, alweer mijn laatste dag zwangerschapsverlof... Deze keer is het echt voorbij gevolgen ondanks dat het nu in de winter viel. Thomas heeft een goed dag-en nacht ritme en kan zich ook amuseren in zijn stoeltje en in het parkje. Dat was de meisjes wel anders vroeger.
Gelukkig is Nicolas nog 2 dagen thuis bij Thomas, zodat ik hem nog niet meteen moet afgeven aan de crèche. Die mijlpaal komt pas donderdag.
Toen ik vandaag tegen Adeline zei dat ik ze morgen naar school weer naar school zou brengen, vroeg ze me met ongerust gezichtje 'of ik wel nog wist waar hun school was' ...
Jaja, dat weet ik nog. Na 4 maandjes ben ik dat nog niet vergeten :) :)

Ik ben van plan voorlopig nog full time te blijven werken, we zien wel hoe dat gaat voorlopig. We besloten wel om een poetsdame te zoeken en ik ben vandaag langs geweest op een kantoor die nu voor ons er eentje zal zoeken. De dienstencheques zijn alvast besteld, ik ben benieuwd hoe dat zal verlopen. We hebben nog nooit eerder hulp gehad in huis. Ook kraamhulp heb ik nooit aangevraagd.




Het was de laatste dag en ik bekeek al met een half oog mijn werk e-mails, kwestie van niet uit de lucht te vallen over het dagschema morgen! Maar ik wilde de laatste dag ook nog nuttig invullen, en dus maakte ik nog een baby cadeautje voor vrienden van ons. 
Een jongetje 'Jarno' !
Ik had nog best veel van deze sterretjes stof die ik gekocht had bij de geboorte van Thomas (voor de vlaggetjes onder andere) en ik maakte er en slab en een tasje van. Ik had geen zwart biais maar wel nog een restje zwarte stof, dus ik streek zelf biais. De lintjes van de slab zijn net lang genoeg, ik testte het op Adeline. Ik kon ze niet meer verlengen want mijn zwart stofje was volledig op!


 Ik had nog even gevreesd dat het zwart met wit te hard zou zijn voor een baby maar het valt uiteindelijk wel mee, ook voor een jongetje mag dat wel vind ik. Het patroon van het slabbetje kreeg ik gratis bij de workshop die ik geboekt heb komende donderdag bij de Stoffenkamer. Het is heel simpel met badstof, katoen en biais te maken. Het extra deel langs onder is optioneel. 
Ja, dit slabbetje zal ik wel nog veel gaan maken dit jaar denk ik. Wellicht al deze maand want het is baby maand, spannend!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen