donderdag 26 januari 2017

Nieuwe trui voor Adeline en.... eigen labels!!

Nog wat aan de naaimachine gezeten en deze keer kwam er een trui van onder rollen! Naar een patroon van Ottobre 1/2017 (sea life) - maakte ik deze uit Neon Specs Sweater stof in combinatie met een leuk tricotje. Ik knipte een 122 voor Adeline maar de mouwen moeten voorlopig nog omgerold worden en ook de zoom heb ik zeker 6 cm moeten in nemen. 
Deze zal dus zeker volgende winter ook nog gaan. De grijze sweater stof kan in combinatie met alles vind ik! Jeansbroeken, rokjes of over een jurkje. Het tricotje was te dun voor de winter, dus ik naaide het over een laag van dezelfde grijze sweaterstof. Ik knipte het voorpand 2 keer en verdubbelde dus gewoon! Ook de hals werkte ik iets anders af dan het patroon zei want de afwerking van mijn tweelingnaald laat dikwijls te wensen over. Deze manier is properder vind ik. Het mocht nog wel net iets meer aanspannen aan de hals.

De mouwen en zoom langs onder is afgewerkt met een honing graat jersey steek. Op het effen grijs komt het mooi uit. Beetje donkere foto's in deze winterdagen spijtig genoeg..

  

En als Adeline en Daphne samen spelen, dan vergaat dat nogal dikwijls in een situatie zoals deze hieronder... Daphne eist het spel op met tranen bij Adeline als gevolg! Story of our life! De kleinste loopt er weer mee heen... Truitje van Daphne is een breisel van de hand van mémé toebak trouwens. De warme gebreide truien van mémé worden veel gedragen deze koude winterdagen!


En dan kwam er nog een leuk pakketje binnen gisteren... Al een tijdje geleden besteld, maar nu eindelijk gearriveerd... mijn eigen naam-labeltjes! 
Ik wilde het simpel houden, niet te veel kleur of fantasietjes. Zwart/wit is het geworden. Nelly's creations, in dezelfde lijn als mijn blog naam nelly's telly's en ook het lettertype is ongeveer hetzelfde. Ik bestelde ze bij dortex, een duitse site - aan een klein prijsje en heb nu 100 stuks! Daar kan ik wel even mee weg en kan nu mijn maaksels ook echt labellen. De trui kreeg al eerste een labeltje.





 Daphne vond het stofje met de bloemetjes en de vogeltjes ook wel leuk. 'piepjes mama!' want zo noemen vogeltjes in haar taaltje. Misschien maak ik nog iets voor haar ook uit de stof, maar heb nog geen leuk patroontje gevonden. Suggesties?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen