zaterdag 14 januari 2017

Stoffenkamer workshop 'tricot'

 Afgelopen donderdag volgde ik een workshop bij de Stoffenkamer . Ik was er op gekomen eind vorig jaar toen ik net mijn overlock machine had gekocht. Ik had die wel bedraad en kon ermee naaien maar het was nog niet zoals het moest zijn. Dus toen ik deze workshop zag 'kruippakje uit tricot maken met de overlock', leek me dat de ideale gelegenheid om hier veel over bij te leren!

Ik reed naar Gent en had zowel mijn overlock als mijn naaimachine mee. Alé eigenlijk die van mijn moeder dus... de mijne is nog steeds binnen! Volgende week ga ik die hopelijk terug hebben. 
We waren maar met 4, ideaal om veel vragen te kunnen stellen! Onze lesgeefster, Isabelle, kent écht haar vak, wat een meevaller. Ze nam volop de tijd om mijn machine eens helemaal opnieuw te bedragen om te zien of daar het probleem zat. Maar nee, dat was het niet. De fout was dat ik er gewoon garen had ingeregen en dat er speciaal overlock garen in moet, om een mooi resultaat te bekomen. Ondertussen heb ik me daarvan dus enkele klosjes aangeschaft en wacht ik tot die toekomen! Gelukkig kon ik de overlock van de winkel gebruiken, ze hadden ook een singer!

Ik had een muisjes tricot uitgekozen en knipte het patroon in een 68, Thomas zijn huidige maat. Alles ging redelijk vlot, maar de boordstof biezen waren wel moeilijk aan te zetten! Ik heb het altijd op een andere manier gedaan dan de lerares ons aanleerde. Ik probeerde de nieuwe manier maar het viel niet echt mee. Ik heb veel bijgeleerd uit de les maar biezen aanzetten zal ik toch op mijn manier blijven doen. Dat vind ik toch makkelijker. Het is een hobby en elk doet het op zijn manier tenslotte :)

En dan de volgende dag mocht Thomas model zijn natuurlijk! Het bleek nog ietsje te ruim, maar hij zal het dus wel lang kunnen dragen. Beter te groot dan te klein 😏



 Ik vind hem er nog goed mee staan! Nog wel veel schoonheidsfoutjes in het pakje, maar dat zal de volgende keer wel al stukken beter zijn. Voor herhaling vatbaar! Ja, ik heb me ingeschreven voor een volgende workshop bij de stoffenkamer, can't wait!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen