vrijdag 6 januari 2017

Traktatieplan vervolg!

De voorbije dagen deed ik nog wat verder aan de traktatie etuis voor de verjaardag van Adeline. Het gaat echt vlot! Ik heb alle patroondelen voor alle tasjes geknipt en ondertussen alweer enkele in elkaar genaaid. Nu ken ik het patroontje wel al vanbuiten. Naar gelang de stof die ik nog had en geknipt heb, zit het flapje van het tasje met de lange kant rechts en soms links. 
Maar dat maakt voor dit projectje niet uit want deze tasjes zijn toch om uit te delen.


Wel belangijk als je een stofje hebt met een motiefje, is dat je zorgt dat het motiefje 'recht' staat op de flap. Dat is nog net gelukt bij deze bootjes stof. Het is altijd makkelijker om te naaien met stof die niet op zijn kop kan staan! Dat heb ik ondertussen al ondervonden en dat geldt voor kleding, tassen en alles. Vogels vliegen niet op hun kop en boten varen niet ondersteboven. Een valkuil om op te letten!



Ik kreeg deze 4 roze exemplaartjes ondertussen ook nog af. Schattige meisjes tasjes. Stofjes die te klein waren voor gelijk welk ander project en nu toch nog een leuk doel kregen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen