donderdag 2 februari 2017

Baby broekjes en nog meer cadeau pakketten

Wat er in het roze pakje zat beloofde ik te posten en hier is het dan! Een badcape en slabbetje gepersonaliseerd voor het kindje van mijn nicht. De babyborrel is op 18 februari en daar wou ik al op voorbereid zijn. De stofjes zijn van Gutermann en de badstof is van de Stoffenkamer. De combinatie met het bordeaux biais was een gok, maar ik vind het wel nog geslaagd. De naam komt in elk geval goed naar voren. 
Clara is trouwens de naam van de mama van mijn mama. Overleden toen mijn moeder amper 21 was. Dat er nu weer een Clara'tje in de familie is, is dus wel een mooi gebaar.


En dan maakte ik ook nog een babypakket dat iets (of zeg maar veel) stoerder is. Broekje en mutsje in een maat 62 uit een groen vosjes tricot. Zelf vind ik het een prachtig stofje. Stiekem hoop ik uit de stof nog een maatje 68 te kunnen halen voor Thomas of een 74 zodat hij er nog wat langer in kan?! 



De broek is een "oliver-broek" , zo heet dat patroon. Het wordt dan ook een baby geschenk voor een jongetje dat Oliver heet. Ik verstuur het met de post voor alles te klein is want in de eerstkomende weken zullen we de baby nog niet kunnen gaan bezichtigen. 
Het mutskes patroon komt van zaaberry maar het patroon dat ik daar overnam vond ik wel heel klein uitvallen. 0-3 maand stond er op, maar het kon net over het hoofdje van onze baby bjorn pop... Ik verlengde het patroon langs beide kanten met 2,5 cm en kwam nu op een groter modelletje uit. Naar mijn idee dus meer een 3-6 maanden oftewel maat 62. 
Het kaartje maakte ik ook zelf, dat was alweer een tijdje geleden. 

Ik maakte al eerder een Oliver broekje voor Thomas hier in een wit met zwart tricotje + sjaaltje. En achteraf gezien is het batman broekje dat ik voor hem maakte ook een oliver modelletje. Alleen sluiten de broekjes die ik mét het patroon maak wel iets beter aan langs achter, want er is aan het achterpand een extra cm voorzien voor de pamperkontjes. Daar had ik bij mijn eigen model niet aan gedacht. Zo leer ik na elke nieuwe creatie, toch weer telkens bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen