zaterdag 11 februari 2017

Crea-Line!

Dat ik graag naai, borduur en creatief bezig ben, is geen geheim voor eenieder die mij een beetje kent. 2017 wordt allesinds op het vlak van naaien, een topjaar! Mijn singer heeft al goed gedraaid! En ook mijn Scan N Cut draait overuren de laatste tijd. In maart ben ik bovendien ingeschreven voor een workshop ScanNcut en een workshop t-shirt naaien in tricot. Ik hoop er weer veel uit bij te leren.

Al menig keer heb ik dan ook met Nicolas besproken of ik mijn hobby niet wat zou kunnen uitbreiden en er een "zaakje" van zou kunnen maken. Een ondernemingsnummer aanvragen en een kleine webshop (via facebook) opstarten. Dat idee is wel serieus gegroeid de laatste tijd, en er vloeide zelfs al een toffe naam uit voort: Crea-Line. Dat vind ik een toffe naam want rolt vlot van de tong, het is internationaal en je kunt vanalles gaan aanbieden. Graag had ik bijvoorbeeld ook kleine kruissteek pakketjes aangeboden met zelfgemaakte patroontjes. Het is een vriendin van mij die op de leuke naam kwam!




Dus sinds ik zo ongeveer de beslissing genomen heb om in mijn vrije tijd eventueel ook wat dingetjes te gaan verkopen, werk ik wel non-stop om nog veel dingen bij te maken en zo 'tentoon' te kunnen stellen. Luierzakjes heb ik bijvoorbeeld deze week gemaakt. Uit een klassieke blauwe en roze baby stof met kleine driehoekjes. Geen drukke print en ik kan er dus perfect leesbaar op flocken. Er moet geen effen stuk stof tussen. Zoals je bv ziet dat ik gedaan heb bij het luierzakje van Jade. Die stof is te druk om rechtstreeks op te flocken.
Ik begon ook alvast aan de facebook site! Beetje de categorie├źn maken en de foto's uploaden. Officieel gestart ben ik nog niet, want ik heb nog geen ondernemingsnummer. Ondertussen hoorde ik wel al van enkele familie en kennissen dat ze ge├»nteresseerd zijn! Dus ik zal er spoedig mijn werk van moeten maken om echt te starten met CreaLine. 
Ik ben er kei enthousiast over maar blijf wel met mijn voeten op de grond. 
Meer en meer mensen kunnen tegenwoordig zelf hun spullen personaliseren. Flocken en flexen is meer en meer ingeburgerd dus echt origineel is het niet. Er bestaan al veel kleine firma's die gestreken of geborduurde namen op allerlei textiel kunnen aanbrengen.  
Maar het is dan ook totaal niet de bedoeling er het grote geld uit te halen. Gewoon mijn hobby uitoefenen en daar af en toe een euro extra aanverdienen, dat moet kunnen.

1 opmerking:

  1. Je maakt hele mooie dingen en als je het zo graag doet zou ik proberen er een handeltje van te maken. Ik heb spijt dat ik zo handig niet ben ;-).
    Een centje bijverdienen met iets dat je graag doet is toch super? Bij mijn man is zijn werk ook zijn hobby :-).

    Liefs,

    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen