maandag 27 februari 2017

Potlood rolletjes o-ve-ral !!

Jullie zagen ze al eerder hier op de blog verschijnen: ik maak nu potlood rolletjes - 12 kleurpotloden in een handig oprolbaar zakje. Voor de buitenstof kan ik werkelijk alle stoffen uit mijn gamma gebruiken. Die mogen zelfs héél druk zijn qua print, alles gaat. De stof in de voering houd ik dan effen of toch effen genoeg om er duidelijk zichtbaar de naam van een kindje op te strijken.  Ik lanceerde dit ontwerpje op de site van Nelly's Creations 10 dagen geleden en ondertussen maakte ik er al... 10 ! Elke dag een rolletje :) 5 jongens exemplaren en 5 meisjes exemplaren.
 En voor je de vraag stelt... nee, dit ben ik niet van plan vol te houden. 365 rollekes zou teveel van het goede zijn op een jaar. Maar het is goed om veel versies te kunnen tonen, zeker aangezien 1 maart Nelly's officieel wordt. Dan valt er tenminste al wat te zien op de site.

Zin om de 10 exemplaren te bewonderen?











Versie met 18 potloden. Adeline gebruikt deze nu
Ik maakte er een paar aan de lopende band om het ontwerp te verfijnen. Cadeautjes voor kindjes hier en daar. Ik baseerde me op een tutorial die ik online vond maar werkte het toch op mijn eigen manier af. Zij gebruikten biais, maar dat wou ik vermijden. Ik gebruikt in het test ontwerp 2 lintjes om het rolletje te sluiten maar bedacht dan dat een elastiek met knoop toch leuker en makkelijker is voor de kids. Knopen zijn trouwens ALTIJD een goed idee. "Cute as a button" is niet voor niks een spreekwoord.
In de testfase probeerde ik ook een exemplaar met tricot (flamingo versie van Adeline) en ditzelfde proef exemplaar verlengde ik voor 18 potloden om eens te zien wat het zou geven. Maar dat was 2 keer niks. Letterlijk dus. De tricot verschoof (zelfs met boventransportvoet) en met 18 potloden wordt de rol veel te dik en verliest het zijn handige "meeneem-functie". Twee keer afgekeurd dus. Katoen en 12 vakjes. Daar blijf ik nu bij.

Dit ontwerpje staat nu op punt en ik ken de afmetingen ondertussen uit m'n hoofd. Woensdag 1 maart wordt mijn ondernemings nummer actief dus... who's next?! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen