woensdag 29 maart 2017

Als je een half jaar oud bent en kinderkledij

Baby'tjes aan 6 maanden.... Ik deed weer een rondje vergelijkingen tussen mijn eigen 3 kindjes. Zoals je weet, doe ik dat graag wel eens. Bij Adeline en Daphne was dat wel leuk want die leken als baby echt kei goed op mekaar! 
Nu met Thomas is dat minder leuk want die haal je er gewoon zo uit, hij straalt echt dat 'jongens'-achtige af en bovendien heeft hij niet veel geen haar... In tegenstelling tot zijn zusjes die als baby wel veel haar hadden en ik al duchtig staartjes kon maken en leuke speldjes steken.


Maar goed, gelukkig is dit mijn ventje en die krijgt sowieso geen speldjes in hé en zijn hoofdje blijft ook kei zacht om veel lieve kusjes op te geven. Dat haar groeit dan vanzelf wel, ik schat dat hij 18 maanden zal zijn tegen dat hij echt een kopje haar zal hebben!  En zie hieronder nog eens mijn 3 schatkes toen ze 6 maanden oud waren. Vrolijke foto's! Het waren alle 3 baby's met genoeg reserve. Altijd een stuk boven de gemiddelde groei curve. Daphne zat er zelfs ferm boven! 



Adeline is ondertussen van 6 maanden naar (bijna) 6 jaar gegaan! Haar babyvet is nu wel verdwenen. Ze kan al aansluitende kleedjes aandoen met taille want haar kleuter buikje is weggesmolten het voorbije jaar! Dat zie je op foto hieronder, heel mooi blauw kleedje met riempje, net een prinses. Toch zijn dit niet de gekozen jurkjes voor het doopfeest van Thomas want bij Daphne's versie kon de rits niet dicht... zelfs niet tot halverwege! En ik zocht jurkjes in een model dat voor beide ging!
Ondertussen heb ik die wel gevonden, hoor, ben je al benieuwd??



De lentekledij mocht al boven komen bij ons! De temperaturen stijgen en het is al volop lente. Dus we haalden in eerste instantie de lichtere jeans broekjes, 3/4 broekjes boven samen met lichtere shirtjes en lente truien. Zoals ze bij ons zeggen 'tussen seizoen' . 
Gisteren haalde ik dan ook de shorten af en de t-shirts met korte mouwen. Morgen en overmorgen wordt het 20 graden, dus dan mogen ze wel eens een short (lang model) aan. Gelukkig maar, want hun winter gerief geraakt versleten. Daphne verslijt letterlijk kledij en schoenen aan de lopende band, elke dag is haar tenue vuil. Dat is niet gezeverd, in het weekend krijgt ze regelmatig 2 keer per dag een andere outfit. Ze kan zich niet proper houden. Gelukkig heeft ze nooit een lege kleerkast want zij heeft bovenop haar kledij ook best nog wat 'afdragers' van grote zus. 
Ik heb trouwens al mijn zomer jas boven gehaald, de laatste dagen :) #juich


 Schattig toch hoe kleine zus letterlijk 'opkijkt' naar grote zus :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen