donderdag 23 maart 2017

Hippe keuken schorten

Keuken schortjes voor de kids... ik wilde ze al een tijdje eens proberen te maken! Ik vond geen leuke tutorial online dus ik dacht dan maar 'gewoon aan beginnen en we zien wel waar we uitkomen'. 
Ik tekende de stof over van een bestaand keuken schortje dat ik kreeg als 'template' van mijn schoon moeder. Zo had ik toch een afmeting als leidraad.
Ik wilde wel een leuke bies vanboven en dezelfde bies aan het zakje vanvoor. Ik had wel leuke stof liggen die ervoor kon dienen en omdat ik sowieso wou personaliseren moest de stof van het zakje vanvoor effen zijn. Patroon, stof en fournituren allemaal check!


Nog even nadenken hoe ik het lint vanboven zou gaan vastmaken met dat ik de bies vanboven op biais wijze vast maak, maar het is ook gelukt! Natuurlijk wilde ik er meteen twee maken voor beide dochters hé! Want wat is er leuker dan 1? Twee ja inderdaad.
Het liep vlot en ze waren vlug af. Volledig gevoerd en gepersonaliseerd. Adeline paste eens tussendoor en ik vond het er goed uitzien van lengte/breedte. Achteraf gezien denk ik dat ik de volgende versie voor kinderen van af 8 jaar toch een stuk zal verlengen. De breedt is prima sowieso. Het lint vanboven zit vast met kamsnaps, dus die lengte is gewoon instelbaar. 


Geslaagd projectje!! Daphne zal er sowieso ook wel ingroeien :p



Geen opmerkingen:

Een reactie posten