zaterdag 18 maart 2017

Workshop 'Billie' t-shirt maken

Donderdag 16 maar had ik me ingeschreven voor een workshop bij de Stoffenkamer alweer en deze keer gingen we t-shirts maken. Iets dat ik zelf nog niet zo veel maakte en we kregen er bij onze inschrijvingsprijs het volledige patroon (voor kids + volwassenen) bij. 
Ideaal dus want dat had ik nog niet liggen. 

Ze vragen dat je toch op voorhand het patroon haalt en uitknipt en dat had ik dus bij deze helemaal niet kunnen doen. Oeps! Bij aankomst dus het patroon gekregen en ik ben meteen beginnen uittekenen en dan knippen. De lerares deed ondertussen wat uitleg over werken met tricot maar dat had ik al eens gehoord, dus knippen maar. En het ging vlot, o zo vlot.
Ik naam wel eerlijk gezegd het kleinste modelletje (maatje 80 - voor Thomas) en ook het makkelijkste modelletje (ronde hals, zonder paspel of biais). Maar ja ik wilde vlug resultaat, je kent dat hé. En na anderhalf uur zat eigenlijk mijn eerste shirt al in mekaar... Ik deed dan maar nog een tweede en tegen 21u30 was die ook af dus.


De andere waren nog bezig met hun eerste modelletje, maar eerlijk gezegd hadden wij wel biais genomen en raglan mouwen en zo dus niet te vergelijken. Ze staken wel honderden speldjes en dat doe ik niet echt dus dat gaat ook stukken vlugger hé. Toch content dat ik met 2 afgewerkte stuks naar huis kon en Thomas was nog wakker, dus dat moest meteen gepast worden! (of wat dacht je)



Ook schattig met een polo'tje er onder! Lief zeg :) :)


Volgende keer doe ik ook eens met paspel en raglan mouwen want dat zag er ook cool uit!! En dan heeeeel later eens een matching modelletje voor vader en zoon :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen