woensdag 8 maart 2017

Workshop ScanNCut

Vorig jaar kocht ik een ScanNCut van Brother toen ik 30 jaar werd. Een snij plotter, ik droomde er al lang van. Ik vergeleek enkele merken en deze vond ik er voor mij het beste uit komen. Ik heb er al keiveel mee gesneden ondertussen. Vooral flock folie, om op te strijken. 
Nu hoorde ik overlaatst dat Henk Feys een workshop ScanNCut organiseerde in Wevelgem met gratis deelname. Het was wel op maandag 6 maart, dus verlof nemen was een vereiste. Ik moest er niet lang over nadenken. DOEN! 

Ik kon zondag nog een trolley voor mijn naaimachine op de kop tikken en daar kan ook mij snijplotter in, dus zaligheid! In alle comfort al mijn gerief mee naar de workshop. Het was een gezellige groep van 12 dames, allen gelijkgestemde zielen. Creatief en hobby-minded. Voor sommige was het ook hun beroep (naai-of stoffenwinkel in hoofd-of bijberoep). De lerares kwam uit Nederland en was van Brother zelf gestuurd. 
We konden alle oefeningen doen, omdat we een goede groep hadden, iedereen kon goed mee. Ik heb ontzettend veel bijgeleerd. Bovendien installeerde de lerares al bij onze binnenkomst de nieuwe stoftware op iedereen zijn toestel en ze leerde ons de nieuwe features kennen. We kregen ook tips en uitleg over de uitbreidings pakketten (rhinestone pakket/ stempel pakket enz).


Hier hebben we een doosje gemaakt uit karton en een kaartje. De plotter snijdt de plooi lijnen in stippellijntjes. Makkelijker kan het niet. En als je het mesje uit je plotter haalt en in de universele houder een stiftje steekt, kan je plotter ook tekenen ipv snijden. De werkwijze werd ons aangeleerd en hoe we het moeten instellen. Super! Hij kan de woorden ook invullen op speciale manieren zoals je hier op de foto ziet. Dat was echt indrukwekkend.


We hebben ook veel ingescand, uitgesneden - leren selecteren. Flock en flex gesneden en we mochten de rhinestones testen. We gingen allen zeer geïnspireerd naar huis mét nieuwe software, nieuwe patronen en tonnen leuke ideeën. Ik kan er alleen maar positief over zijn, deze machine kan véél meer dan ik initieel had gedacht. Een super aankoop en een super workshop!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen