donderdag 20 april 2017

Ai - stof miskoop!!

Ik kocht een tijdje geleden deze mooi feetjes stof op stoffen.net want ik vond ze helemaal geweldig. Super toffe meisjesstof vond ik het.  Ik bestelde gelijk 1 meter en ik dacht dat de feetjes op de stof wel ongeveer zo'n 5 cm groot zouden zijn. Ideaal stofje voor allerlei leuke geschenkjes !


 Maar toen ik deze stof in handen kreeg, bleken de feeën ongeveer 30 cm in lengte te zijn!! Ik had beter de product specificaties gelezen, wat een pech... Met zo'n grote print, kan ik eigenlijk niet veel doen. Het is eerder een stofje voor beddegoed of gordijnen. Balen!
De stof heeft toen een tijdje aan de kant gelegen maar ik kwam ze dan in het paasweekend tegen en bedacht, dat ik ze toch best meteen zou verwerken want anders zou ik ze nooit gebruiken!

Zo'n grote fee kon best wel op een turnzak! Dus ik knipte alvast het mooiste tinkelbelletje er uit (die in het midden van de stof stond - natuurlijk, wat dacht je dan ?! Ik wou eerst nog een strook laten voor personalisatie maar kon het niet over mijn hart krijgen om ofwel vleugels ofwel benen van tinkelbell af te knippen dus ik liet het maar zo. Daphne had de stof trouwens meteen in de gaten en stond al rond mijn benen te draaien "moooooiii , mama". De turnzak werd dus zeker en vast de hare!


Ik had toen nog best een groot stuk over aan de ene kant en bedacht dat die wel nog als kussensloop kon dienen. Dat lukte gelukkig - wel behoorlijk redelijk nipt, dat wel. Het kussen heeft dus niet veel geen plaats over in de kussensloop maar dat geeft niet. Hij werd trouwens ook door Daphne onmiddellijk opgeëist voor in haar bedje en voila! Er staat ook nog net een leuke witte fee op de voorkant. 


En wat er dan nog overbleef waren wat kleine restjes met nergens nog een volledige fee op eigenlijk. Spijtig, ik kon er niet veel meer mee aanvangen. Ik knipte nog de leuke vogeltjes uit en daarvan kan ik wel nog labels maken, alicht 1 voor Daphne's boekentas dus. Ook nog genoeg effen paarse stukjes voor achterkant label en de lintjes. En zie zo, de lap stof is helemaal verwerkt en zal geen plaats meer in beslag nemen in de stoffen bak. Oef! Toch nog goed gekomen!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen