maandag 22 mei 2017

Kleerkast mismanagement

Wat een zalig weer hadden we het voorbije weekend. Gelukkig wordt dit nog even doorgetrokken deze week en hopelijk ook volgend (verlengd) weekend! Zaterdag gingen we met een aantal van Adeline's vriendinnetjes naar de Woopahoo in Kortrijk voor haar verjaardagsfeestje. Aan de ene kant was het dan natuurlijk wel jammer om met zo'n mooi weer binnen te zitten, maar aan de andere kant was het wel behoorlijk kalm in deze speeltuin en hoefden de kindjes nergens lang te wachten bijvoorbeeld aan de draaimolen of de bootjes.

Adeline en ik zochten haar verjaardags t-shirt om te dragen zaterdag, maar we vonden hem nergens :( Die kon nochtans echt niet weg zijn (ik ontdekte hem zondag in de was mand) ! Uiteindelijk ben ik dan begonnen de winter kleertjes uit de kast te halen en in dozen te steken. (fleece pyjama's en wollen truien gaan ze nu niet meer dragen). Ik haalde ook uit de bovenste kastjes de zomer kledij naar beneden. Zoals telkens blijkt veel van Adeline's gerief van vorige zomer echt te kort en te klein geworden. Die kunnen nu naar Daphne. Daphne's te kleine kleren gaan dan naar de kringloop. Ik ontdekte toen wel dat ik toch al best veel leuke (nieuwe) kleedjes en bloesjes voor Daphne heb voor de zomer. In eerste instantie dacht ik "Tof! Daphne is al klaar voor de zomer."
Aan pyjamaatjes voor Daphne ook geen gebrek, want ze heeft veel kunnen erven van zus.

Maar dan ontdekte ik dan nog een doos zomerkledij die ik vorig najaar kreeg van een vriendin. Hele leuke rokjes en kleedjes , ook allemaal maatje 3 jaar. Oeps... die was ik wel even helemaal vergeten. Er zitten nochtans leuke spullen bij en Daphne mocht er vandaag al meteen een kleedje uit kiezen om mee naar school te gaan. Nu zit Daphne wel plots met een over aanbod aan zomer kledij. Gelukkig heeft mijn kleine fikke wel veel nodig, want ze maakt elke dag haar tenue vuil en dan bedoel ik ook echt onherroepelijk vuil. Ze verslijt alles veel sneller dan Adeline. 

Ik mag nu echt niets meer kopen voor Daphne de rest van de zomer!!! 
Gelukkig heb ik nog Adeline & Thomasje :p 

Ik werkte vorige week voor Adeline aan een zomer jurkje. Het patroon heet 'Juliette'. Ik naaide er wel maar 3 knoopjes op en geen 4 want blijkbaar oogt het beter om een oneven aantal knopen op te zetten. Ik vond het er leuk uitzien en ik heb alles vlot in elkaar kunnen zetten, zonder fouten. Alles met de overlock afgewerkt, alles ging omzeggens "flawless". Echter toen ze het aandeed was het veel te wijd en het zag er uit als een slaapkleed. Stom echt mega stom. Nu weet ik niet goed wat ik ermee aan moet. 


Optie 1 : inkorten tot een top maar het probleem is dat de optie zakken in de zijnaad heb genomen dus dan zal ik dat eerst allemaal moeten los tornen... geen zin in.
Optie 2: een jaar in de kast laten liggen tot volgende zomer en zien of het dan beter past? (ik knipte tenslotte 7 jaar uit en misschien past het volgend jaar beter?)

Ik denk er nog even over na.... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten