vrijdag 7 juli 2017

Juliette patroon

Een tijd geleden werd dit Juliette patroon gelanceerd door Sewpony - eind april was het toen. Ik vond het meteen heel erg tof en besloot dit ook eens te gaan maken. Ik nam de lelie stof van SoftCactus die ik nog liggen had en ging voor het kleedjes model - met vals knopenpad. Ik had niet meer genoeg stof om zelf biais te strijken voor rondom de hals, dus ik besloot roze biais te nemen dat ik liggen had, in combinatie met roze knoopjes.

Ik knipte voor Adeline 7 jaar uit en volgde elke stap van de beschrijving nauwkeurig. Ik overlockte trouwens ALLES met mijn overlock! Het in elkaar steken ging echt super vlot en ik maakte ook geen foutjes. Ik maakte zelfs voor de eerste keer zakken in de zijnaden. Heel tevreden was ik, dat het kleedje op 2 avonden klaar was. Maar toen ze het de dag erna aandeed was het.......

een slaapkleed!


Beurk - wat een tegenvaller. Dit alles was trouwens begin/halverwege mei ... Ik was echt ontgoocheld en wist niet goed wat ik ermee moest aanvangen. Een optie was om het kleedje te laten liggen tot volgende zomer - want dan zou ze echt 7 jaar zijn en zou het misschien beter passen? Een andere optie was om het in te korten en er een blouse van te maken. Ik had echter helemaal geen zin om los te tornen (al helemaal niet om die zakken er uit te halen).  Dus het kleedje werd aan de kant gelegd en daar bleef het een tijdje. 
Echter deze week zag ik het weer liggen en vond het alweer zo jammer dat dit niet draagbaar was. Dus ik besloot er korte metten mee te maken en hup de schaar erin. Ik heb gewoon lekker niks los gemaakt! Het ganse rok gedeelte heb ik er af genomen en dan aan beide zijnaden 3 cm ingenomen. De zakken werden er gewoon van geknipt en vuilbak. Van mijn hart even een steen gemaakt. 
Nog even passen en ziezo. Nu is het een blouse en vandaag heeft ze hem al aan voor het kamp. 

 
Nu lijkt dat valse knopen pad op die linkse foto wel scheef te lopen... dat zie je in het echt niet... Een volgende versie wordt er sowieso eentje zonder knopen pad :p 



De leidster zei deze morgen al "wat een mooie t-shirt heb je aan" - dus ik groeide weer een centimeter, zeker toen Adeline zei dat haar mama dat gemaakt had. En Daphne wilde vanmorgen per sé het vogel kleedje aandoen... hoe zou dat toch komen :p

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen